Gazdaság,  Hírek

Kiber támadás után késlekedések és üres polcok a Co-op üzletekben

A legutóbbi hírek szerint a Co-op üzleteiben üres polcok várják a vásárlókat, mivel a kereskedelmi lánc egy jelentős kibertámadással küzd, amely megzavarta a friss áruk szállítását. A boltjaik nyitva vannak és működnek, azonban a hétfői és keddi napokon néhány bolt csak készpénzes tranzakciókat tudott lebonyolítani, amit a vállalat képviselője már megerősített, hogy sikerült rendezni. A zűrzavar a cég pénteki beismerésével kezdődött, amelyben a BBC-nek elmondták, hogy a támadás következtében „jelentős” mennyiségű ügyféladatot loptak el. A Co-op szóvivője elmondta, hogy a szállítmányokat a „folytatólagos rosszindulatú próbálkozások, amelyeket hackerek indítottak a rendszereink elérésére” befolyásolták. Hozzátette, hogy „folyamatosan dolgozunk az zűrzavar csökkentésén és a szállítások helyreállításán”. A szóvivő kifejezte sajnálatát a vásárlók felé, jelezve, hogy bizonyos üzleteikben nem biztos, hogy minden megszokott termék elérhető, és ha ez a helyzet a helyi boltjukban, elnézést kérnek a tagjaiktól és a vásárlóktól.

A kibertámadást végrehajtó bűnözők azt állítják, hogy 20 millió ember magánadatát szerezték meg, akik regisztráltak a Co-op tagsági programjába, de a cég ezt a számot nem erősítette meg. A cég áprilisi adatai szerint aktív tagsági bázisuk 22%-os növekedést mutatott, így 2024-re már 6,2 millió tagot számlálhatnak. A Co-op ügyfeleinek a weboldalán azt közölték, hogy úgy vélik, csak a tagok személyes adatai, például nevek, elérhetőségi adatok és születési dátumok kerültek ki, míg banki adatok, tranzakciós információk vagy jelszavak nem.

Shirine Khoury-Haq, a Kooperatív Csoport vezérigazgatója hétfőn üzenetet küldött az ügyfeleknek, amelyben bocsánatot kért az adatszivárgás miatt. „Ez nyilvánvalóan rendkívül aggasztó a munkatársaink és a tagjaink számára, és nagyon sajnálom, hogy ez megtörtént” – mondta. „Felismertük az adatvédelem fontosságát, és komolyan vesszük a kötelezettségeinket Önök felé, különösen mint tagok által tulajdonolt szervezet.”

A Co-op ellen irányuló támadást mindössze néhány nappal azután hozták nyilvánosságra, hogy a Marks and Spencer bejelentette, hogy ransomware támadás célpontjává vált. Az üzletlánc kénytelen volt felfüggeszteni online rendeléseit, és több szolgáltatást leállítani, miközben próbálták kezelni az incidenst. Ezzel egy időben a Harrods is bejelentette, hogy hackerek próbálkoztak a rendszereik feltörésével. A Nemzeti Kiberbiztonsági Központ (NCSC) figyelmeztetett, hogy a brit kiskereskedőket célzó bűnözők IT ügyfélszolgálatnak álcázva próbálnak behatolni a szervezetekbe.

Mindezek mellett a helyi kiskereskedők eseményt szerveznek, hogy ösztönözzék a vásárlókat, hogy támogassák a város központi üzleteit. A Douglas City Centre Management arra kérte a vásárlókat, hogy értsék meg a forgalom csökkenését, amely a COVID-19 világjárványt követően tapasztalható. Az üzletek tulajdonosai remélik, hogy a közösségi események révén visszanyerhetik a vásárlók bizalmát és növelhetik a forgalmat a város szívében. A Co-op ügyfelei és a helyi közösség is figyelemmel kíséri a történéseket, miközben a vállalat mindent megtesz a helyzet rendezéséért.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cze1eg3z307o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük