A keresőoptimalizálás ma már rengeteg weboldal számára jelenti a siker kulcsát, sőt mi több kijelenthetjük, hogy ma már e nélkül elképzelhetetlen egy sikeresen működő weboldal üzemeltetése. Ezt alátámasztandó most összegyűjtöttük mik a keresőoptimalizálás legnagyobb előnyei.
Mi értelme a SEO-nak?
A SEO-nak, vagy magyarul keresőoptimalizálásnak a lényege, hogy a keresőmotorok könnyebben megtalálhassák weboldalunkat a minőségi és egyedi tartalom alapján. A különböző keresőknek legyen az Google, Opera, Mozilla, Firefox egyetlen célja, hogy a felhasználók az adott keresésre a lehető legrelevánsabb eredményeket kaphassák meg.
A keresőoptimalizálás éppen ebben segítheti a weboldalakat, így nem véletlen, hogy a legsikeresebb weboldalak karrierje SEO tanácsadással kezdőik. Természetesen ez igencsak összetett feladat, hiszen egyrészt szükség van minőségi tartalomra, kulcsszó kutatásra, linképítés elvégzésére weboldalon belül és azon kívül is, nem beszélve a weboldal struktúra, megjelenítés optimalizálásról sem. Amennyiben azonban ezek mind megvannak, akkor a keresőoptimalizáltság az alábbi előnyöket hozhatja számunkra.
Növekedhet a weboldal forgalma
A felhasználók jellemzően konkrét céllal vágnak bele a keresésbe és egy jól optimalizált weboldallal könnyebben elérhetjük ezeket az embereket. Ennek hála a hagyományos marketing stratégiákat és eszközöket is sutba dobhatjuk, hiszen a nyomtatott anyagok például jelentősen drágábbak és kevésbé hatékonyak is.
Egy keresőoptimalizált weboldallal azonban mondhatni passzív módon is megtalálhatnak a leendő vevők, ha jó helyre kerülünk egy-egy keresést követően.
Akár új piacokra is betörhetünk
A jól végzett SEO egyik előnye, hogy feltérképezhetjük a konkurenciát és esetleg olyan kiskapukat is fellelhetünk, ahová ők még nem pozícionálták magukat. Ezzel olykor akár komolyabb lépéselőnybe is kerülhetünk a piacon, hiszen a speciálisabb igényű vásárlókat könnyebben bevonzhatjuk az erre specializált weboldalon.
Csökkentheti költségeinket
Sok vállalkozás esetében a felmerülő költségek nagysága is gátat szabhat a további növekedésnek. A keresőoptimalizálás azonban ezen a téren is megoldást nyújthat, hiszen így nem szükséges akkora összegeket fordítanunk marketing kampányra, hiszen a SEO önműködő mivolta miatt bevonhatjuk a vevőket, fizetett hirdetések nélkül is, ami összeget aztán másba invesztálhatunk.