A szívvédő eper

Minden egyes testrészünk számára van valamilyen természetes gyógyír, ami kimondottan hasznos lehet bizonyos problémák esetén. Tudjuk, hogy szemünk épségének megőrzésében segít a répa, vagy hogy a paprika erősíti az immunrendszerünket a magas C-vitamin tartalmának köszönhetően. Azt azonban kevesen tudják, hogy az eper kiemelkedően jó, ha a szívünkről szeretnénk gondoskodni.

Miért jó epret enni?

A frissen szedett eper páratlan! A finom íz és illat élményen kívül ez a gyümölcs olyan tápanyagokat tartalmaz melyeknek köszönhetően kiemelkedően egészségesnek számít. Már régóta kedvenceink közé tartozik, ám csak néhány évtizede sikerült bebizonyítani, hogy az emberi szervezet számára mennyire fontos összetevőket tartalmaz. Külön érdekesség, hogy az eper a rózsa egyik távoli rokona.

De nézzük is, hogy milyen pozitívumai is vannak az eperfogyasztásnak. A magas rosttartalmon kívül, magas a C-vitamin, a réz, kálium, jód és mangán tartalma, így a daganatos betegségek megelőzésében, a székrekedés megelőzésében és a megfelelő emésztés kialakulásában is sokat segít.

A magas C-vitamin tartalmon kívül a benne lévő antioxidánsok segítik az immunrendszerünk megfelelő működését, továbbá gyulladásgátló hatással is rendelkezik. A rendszeres fogyasztása megelőzheti a sejtjeink károsodását és jelentősen csökkentheti a súlyos betegségek kialakulásának esélyét is. A kismamák számára is kifejezetten ajánlott az eperfogyasztás, ugyanis hozzájárul a magzat egészséges fejlődéséhez és csökkenti a rendellenességek kialakulásának lehetőségét.

Eperrel a szív egészségéért

A vérerek rugalmasságának megőrzésével az eper hozzájárul a szív és érrendszeri megbetegedések elkerüléséhez is. Egy 2013-as tanulmány szerint azok a nők, akik hetente legalább három adag (kb. 25-30 db) epret elfogyasztottak, 32%-kal csökkentették a szívroham esélyét. Továbbá a magnézium és kálium tartalmának köszönhetően a vérnyomást is szabályozza, így a magas vérnyomással küzdők számára is ajánlott, sőt még a vércukorszintünket is helyreállítja.

Összességében kijelenthetjük, hogy az eper nem csak finom és díszes gyümölcs, de még kiemelkedően egészséges is. Bármilyen formában fogyasztva kifejti pozitív hatásait így próbáljuk meg minél gyakrabban és minél változatosabban beiktatni az étrendünkbe. A fagyasztott eper kellemes hűsítő lehet egy forró nyári napon, vagy akár az epres desszertetek egy születésnapon kimondottan egészséges és finom alternatívának számítanak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük