Miért jó körtét enni?

Azt a legtöbben már tudjuk, hogy a gyümölcsök és a zöldségek számos pozitív tulajdonsággal rendelkeznek. Sokan javasolják, hogy fogyasszunk belőlük minél többet és minél változatosabban. Próbáljuk a szezonális terméseket előnyben részesíteni, amivel biztosítjuk a változatosságot és minimalizáljuk a gazdaság terhelését. Ha egy nap minél több zöldséget és gyümölcsöt megeszünk, a szervezetünk a szükséges vitaminok és rostok javarészét meg is kapja.

A körte, mint valódi vitaminbomba

Többek között az egyik kiemelkedően egészséges gyümölcs, persze sok mással együtt, a finom és tápláló körte. Ez az őszi gyümölcs gazdag antioxidánsokban, tápanyagokban, flavonoidokban és még az íze is nagyon finom. Egy átlagos méretű körtében (178g) körülbelül 100 kalória, 27g szénhidrát és 1g protein található.

Naponta egy átlagos körte elfogyasztása biztosítja számunkra a napi szükséges C- és K-vitamin, valamint kálium szükségletünk kb. 10 százalékát. Ezeken felül juttatunk a szervezetünkbe valamennyi kalciumot, vasat, magnéziumot, folsavat és B6 vitamint is, ami mind-mind elengedhetetlen.

A sok vitamin és ásványi anyag utánpótlásán kívül, a körte rendszeres fogyasztása segít a túlsúly elleni küzdelemben és csökkenti a szívroham és cukorbetegség esélyét. Az amerikai egészségügyi intézet kutatói megállapították, hogy a férfiaknak kb. 30-38 grammnyi, míg a nőknek kb. 21-25 grammnyi rostra van szükségük naponta, melynek közel egy negyedét / egy hatodat fedezi egy átlagos méretű körte. A gyümölcsrostban gazdag étrend jelentősen csökkentheti a szívinfarktus és a kettes típusú cukorbetegség esélyét. A vastagbél és gyomorbetegségek kialakulásának megelőzésében is rendkívül nagy szerepet játszanak a rostok azzal, hogy könnyebb bélmozgást és jobb víz elnyelést biztosítanak testünknek.

Körtével a magas vérnyomás ellen

Egyes kutatások azt mutatják, hogy csökkentik a vérnyomást és a koleszterinszintet. Ezeken felül a rostban gazdag étrend hatására hosszabb ideig tart ki a teltségérzetünk, ami hatalmas segítség lehet, ha szeretnénk néhány kilótól megszabadulni. Összességében a gyümölcs és zöldségfogyasztás minden embernek kiemelkedően fontos, bármilyen korban és életszakaszban is legyen.

Próbáljuk minél változatosabban beiktatni őket az étrendünkbe, lehetőleg nyers formában. Egy afféle mondás szerint, minél több szín van a tányérunkon, annál egészségesebben étkezünk, ezt próbáljuk kivitelezni a zöldségek és gyümölcsök segítségével és biztosan nem fogunk vitamin és rost hiányban szenvedni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük